sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Kevät toi, kevät toi… savua. Kolmas ISO pettymys

Keväällä 2013 moottoriin oli liimailtu Hall-anturit ja tarvittavat roippeet oli ripustettu kaiken näköisillä virityksillä pyörän päälle. Säätimen konfigurointi RS-portin kautta oli lasten leikkiä. Koskaan en ole näin ihmisläheistä säätimen konffaus ohjelmaa nähnyt. Monta kysymysmerkkiä oli ilmassa, joten pelko persauksissa kasvoi, ei tää kuiteskaan toimi.
Ihmetys oli melkoinen kun moottori pyöri laakista ja selvästi huomasi, että vääntöä oli, eikä se hukkunut synkasta. Tässä vaiheessa pyörittelin sitä siis vielä ilmassa, vähän takarengasta jarrutellen. Tässä vaiheessa olisi ollut syytä pistää jäitä hattuun, mutta ei. Ei muuta kuin mopon päälle ja kahvat kaakkoon. Mopo lähti liikkeelle ja muutaman sekunnin päästä moottorin savu, jolla se toimii, pääsi ulos. Väsyneenä paiskasin mopon talliin ja ajattelin, että päästiinpä siitäkin p*skasta. Olisi ehkä tarvinnut skoopilla tarkistaa, että oikea Hall-anturi on oikean vaiheen kohdalla. Ajattelin vaan tyhmänä, että ei se voi noin hienosti pyöriä, jos anturit on väärin kytketty.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti