sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Kesä tulee, äkkiä mopo alle

Aika usein sähkökonversion ensimmäinen askel on hakkia työstettävä aihio. Keväällä 2011 oli pakko saada jotain jalkoväliin. Nettimoto tuli tutuksi ja sieltä löytyikin lupaava (lue edullinen) raato Tampereen lähistöltä. Raato oli Kymco Meteorit vm. 1999 (tässä kohtaa saa nauraa). Koska kevarikonversioita on Suomessa saatu oikein kilpiinkin asti, oli se lupaavampi vaihtoehto. En halunnyt kyykkyä, koska tästä moposta tuskin tulisi sporttista ja katteet ei ainakaan olisi tiellä survottaessa tavaraa pyörän sisään. Pieni kokokaan ei haittaa, koska olen Suomalaiseksi mieheksi pienikokoinen (jollei mahaa lasketa).
Raadosta (sekä myyjästä) huokui selvästi teinipojan huolettomuus ja tekniikasta ymmärtämättömyys. Pyörä oli kuitenkin ajokunnossa ja hinta 700€, joten sen sai helposti kotipihaan.  Olen luullut että piikillä pysyy normaalin liikenteen mukana, mutta oli jotenkin järkytys, että motarilla sai painaa ranne notkolla. Siltikään rekoista ei uskaltanut lähteä ohi kuin alamäessä. No Meteorissa onkin vakiona mahtavat 8kW, eli ei edes täysiä lain sallimia tehoja.
Ajelin kuitenkin kesän 2011 bensalla, olihan se vaihtelua työmatkoihin. Kesän lähestyessä loppuaan olin kuitenkin jo kyllästynyt mopoon ja aikainen siirto talviteloille oli oikea ratkaisu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti